De Dertiende
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De Dertiende

Life goes on. Even if you think the end has come
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman

Ga naar beneden 
+5
Luthien
Kira
Alain
Loki
Diego
9 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Diego
Level 2
Diego


Aantal berichten : 159
Registratiedatum : 26-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : level 3 -ondertussen-

Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Empty
BerichtOnderwerp: Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman   Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Icon_minitimeza okt 30, 2010 6:59 pm

Dit cafe is een standaard cafe in het rijk. Als je binnenkomt, zie je rechts de bar, en er staan tafels en stoelen verspreid door de ruimte. Er is wel iets anders aan dan andere cafes, je betaald links, aan de kassa. De barman geeft aan de kassajuffrouw door wat iedereen drinkt, en als je wilt afrekenen, zeg je gewoon tegen haar waar je zat, op welke plek aan de bar of aan welke tafel, en zei vertelt je hoeveel je moet betalen. Er staat dan nog een potje met pepermuntjes, dus je kunt nog een gratis pepermuntje voor een verfrissende smaak nemen.

Regels; Niet vechten, en je kunt hier niet slapen.
Personen; Het is redelijk groot, het moet niet te overbevolkt worden, maar dat zal wel niet gebeuren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Loki
Level 4
Loki


Aantal berichten : 1099
Registratiedatum : 23-10-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Level 4

Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman   Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Icon_minitimeza okt 30, 2010 7:04 pm

Loki deed de deur open en stapte vrij doorweekt het café binnen. Ze hield de deur even open voor Diego en keek rond. 'Waar zullen we gaan zitten?'vroeg ze rustig aan hem. Ze rilde even en schudde haar haren een beetje uit. Loki keek Diego alsnog glimlachend aan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Diego
Level 2
Diego


Aantal berichten : 159
Registratiedatum : 26-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : level 3 -ondertussen-

Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman   Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Icon_minitimeza okt 30, 2010 7:08 pm

'Dankje' knikte hij naar Loki, die de deur voor hem openhield. 'Aan een tafeltje misschien?' vroeg Diego aan haar. Hij deed zijn jas uit, en was blij dat zijn vest eronder nog droog was. Hij zag dat Loki het koud had, en deed zoals een echte man zou doen, zijn vest uit en deed het aan bij Loki. Hij zat nu wel in zijn hempje, maar je kon een vrouw toch niet zo laten rillen, dacht hij.
Terug naar boven Ga naar beneden
Loki
Level 4
Loki


Aantal berichten : 1099
Registratiedatum : 23-10-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Level 4

Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman   Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Icon_minitimezo okt 31, 2010 12:24 am

Loki liep naar een leeg tafeltje en glimlachte even dankbaar naar Diego waarna ze natuurlijk ook 'Bedankt.' zei. Ze vroeg zich af of hij het niet koud had maar anders had hij het niet gegeven toch.. Nou ja, het was in ieder geval weer een dag waarbij haar krachten niet deden wat zij wilde dus kon ze zichzelf niet opwarmen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Diego
Level 2
Diego


Aantal berichten : 159
Registratiedatum : 26-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : level 3 -ondertussen-

Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman   Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Icon_minitimezo okt 31, 2010 1:20 pm

Diego warmde zichzelf een beetje op met over zijn armen te wrijven. Hij zag Loki kijken, en zei; 'Als jij het maar niet koud krijgt hoor, mij maakt het niet uit, maar ik kan jou niet zo laten rillen' hij knipoogde naar haar. Hij wist niet of hij nu aan het flirten was, maar Valerie zou dat niet goedkeuren, dus hij kon maar beter gewoon vrienden met haar zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Loki
Level 4
Loki


Aantal berichten : 1099
Registratiedatum : 23-10-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Level 4

Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman   Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Icon_minitimezo okt 31, 2010 1:43 pm

Loki glimlachte een beetje. Haar haren dropen dus maakte ze die handig vast zodat eht gedruip ophield. 'Wil je iets drinken?' vroeg ze hem rustig voordat ze haar hand opstak voor een serveerster. Zelf zou ze chocomel nemen om zich op te warmen, dat had ze wel nodig. Loki keek Diego aan en wachtte rustig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Diego
Level 2
Diego


Aantal berichten : 159
Registratiedatum : 26-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : level 3 -ondertussen-

Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman   Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Icon_minitimezo okt 31, 2010 1:53 pm

'Ja, lekker. Ik wil graag een cappucino' Hij knikte naar Loki. Hij vond haar aardig, en kon nu al goed met haar opschieten. Om het gesprek niet een stilte te laten geven vroeg hij; 'Uit welk rijk kom je?' Hij verwachtte niet dat ze uit het Dertiende kwam, maar het maakte hem echt geen bal uit.
Terug naar boven Ga naar beneden
Loki
Level 4
Loki


Aantal berichten : 1099
Registratiedatum : 23-10-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Level 4

Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman   Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Icon_minitimezo okt 31, 2010 1:56 pm

'Een cappucino en chocomel..' zei ze tegen de serveerster voor ze zijn vraag beantwoordde. 'Geboren in het rijk van de boogschutter, opgegroeid in het rijk van de weegschaal. En jij?' vroeg ze rustig. Het maakte haar niet uit, al was hij een dertiener ze vechtte er niet zomaar tegen, dat deed ze al tijden niet meer.
Terug naar boven Ga naar beneden
Diego
Level 2
Diego


Aantal berichten : 159
Registratiedatum : 26-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : level 3 -ondertussen-

Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman   Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Icon_minitimezo okt 31, 2010 2:01 pm

'Uhm, nou ik ben geboren in het dertiende rijk, en nu woon ik in het rijk in mijn blokhut in het rijk van de maagd. Ik weet het, ik ben raar, maar het boeit me echt niet of mensen 12der of 13er zijn, ik vind elk mens hetzelfde. Ik snap niet waar sommige mensen zich zo druk over maken.' Hij hoopte dat Loki niet boos zou worden, maar hij vond haar daar het type niet voor.
Terug naar boven Ga naar beneden
Loki
Level 4
Loki


Aantal berichten : 1099
Registratiedatum : 23-10-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Level 4

Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman   Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Icon_minitimezo okt 31, 2010 2:04 pm

'Je hebt gelijk. Weetje, ik wordt moe van de oorlog, vecht haast niet behalve als iemand begint. Er is teveel haat en trouwens jij bent een mens en ik ben een mens, maar jij komt uit het dertiende en ik niet. Ik vind dat geen reden om een gevecht te beginnen of iemand te haten..' zei ze rustig tegen hem.
Terug naar boven Ga naar beneden
Diego
Level 2
Diego


Aantal berichten : 159
Registratiedatum : 26-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : level 3 -ondertussen-

Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman   Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Icon_minitimezo okt 31, 2010 2:16 pm

'Wow', zei Diego verbaasd, 'Ik geloof dat jij de enige persoon ooit bent die precies hetzelfde denkt over wat de twaalfders en dertieners betreft. 'Ik mag jou nu al, ook al ken ik je nog niet zo lang.' Hij gaf haar een vriendelijke lach, en hij keek naar de serveerster die zei; '1 chocomel en 1 cappucino, alstublieft', en ze zette de 2 koppen op tafel. Diego pakte de mok, dronk gelijk, zodat zijn tong brandde. Hij zette de mok snel weer terug, en keek naar Loki.
Terug naar boven Ga naar beneden
Loki
Level 4
Loki


Aantal berichten : 1099
Registratiedatum : 23-10-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Level 4

Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman   Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Icon_minitimezo okt 31, 2010 2:22 pm

Loki glimlachte. 'Hmm.. Dat komt gewoon omdat ik zes jaar lang geisoleerd geleefd heb denk ik. Vanaf de zijlijn de oorlog bekeken en dan krijg je een ander beeld.De andere mensen zijn overspoeld met haat jegens Zenan en zijn soldaten omdat ze in armoede leven, geen huis hebben en met kinderen zitten. Maar zijn soldaten doen ook alleen maar wathun opgedragen wordt. Als je het zo bekijkt kom je al een heel eind..'legde Loki haar denk wijze uit. Ze pakte de chocomel en warmde haar handen op waarna ze er voorzichtig slokjes van nam.
Terug naar boven Ga naar beneden
Diego
Level 2
Diego


Aantal berichten : 159
Registratiedatum : 26-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : level 3 -ondertussen-

Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman   Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Icon_minitimema nov 01, 2010 5:49 pm

Diego werd overspoeld door Loki's waterval van woorden. 'Wow, je hebt een hele theorie ervoor bedacht...' hij was onder de indruk. Loki was zeker niet het domste persoontje van dit rijk. Hij nam nog een slokje van zijn cappucino, die hij al wat kouder had gemaakt door luchtstroompjes te sturen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Loki
Level 4
Loki


Aantal berichten : 1099
Registratiedatum : 23-10-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Level 4

Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman   Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Icon_minitimema nov 01, 2010 7:23 pm

Loki grinnikte een beetje. 'De juiste woorden doen meer pijn dan enig slag van het zwaard.' dreunde ze een oud gezegde op. Loki nam een sloki chocomel waar ze na haar regen van woorden overheen had zitten blazen om hem af te koelen. Voorzichtig nam ze een slokje dat redelijk goed ging maar waarbij ze nog steeds haar tong half verbrandde.
Terug naar boven Ga naar beneden
Diego
Level 2
Diego


Aantal berichten : 159
Registratiedatum : 26-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : level 3 -ondertussen-

Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman   Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Icon_minitimedi nov 02, 2010 6:27 pm

Diego glimlachte, terwijl hij nadacht over het oude gezegde wat ze had gezegd. Loki las vast veel boeken, dacht hij. Diego zelf las niet heel veel boeken, behalve als hij iets wilde weten over vechtkunsten of wapens. 'Maarre, jij bezit dus ook krachten?' vroeg hij. Hij had haar net gezien terwijl ze probeerde zichzelf op te warmen, of iets wat daarop leek, wat mislukte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Loki
Level 4
Loki


Aantal berichten : 1099
Registratiedatum : 23-10-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Level 4

Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman   Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Icon_minitimedi nov 02, 2010 6:31 pm

Loki keek hem even aan. 'Ja, en jij dus ook..' concludeerde ze omdat hij het woordje ook gezegd had. Hij had vast opgemerkt dat ze zichzelf op had geprobeerd te warmen. 'Welke?' voegde ze daar rustig aan toe. Ze keek Diego aan en nam nog een slokje terwijl ze over de chocomel bleef blazen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Diego
Level 2
Diego


Aantal berichten : 159
Registratiedatum : 26-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : level 3 -ondertussen-

Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman   Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Icon_minitimewo nov 03, 2010 4:13 pm

'Jup..' zuchtte Diego, nadenkend over hoe moeilijk het soms was om krachten te hebben. 'Ik heb de krachten Lucht en Helen, en jij ?' Hij dacht na over situaties die moeilijk waren geweest, maar dankzij zijn krachten werden opgelost en wist dat het eigenlijk heel handig was om krachten te bezitten. Je voelde je gelijk machtiger en sterker met krachten. Hij dronk zijn cappucino leeg en speelde met zijn lege kopje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Loki
Level 4
Loki


Aantal berichten : 1099
Registratiedatum : 23-10-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Level 4

Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman   Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Icon_minitimewo nov 03, 2010 5:03 pm

Loki knikte. 'Ik heb Vuur en Glas.' gaf Loki als antwoord. Ze keek even naar Diego en dronk haar chocomel deels op. Ze had nog een klein beetje erin zitten en draaide daar vrolijk rondjes mee. AAl zat ze wel een beetje te mijmeren in haar hoofd. Loki keek even naar Diego, ze had de laatste tijd niet veel met haar krachten omdat ze niet goed werkten, maar normaal gesproken wel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Diego
Level 2
Diego


Aantal berichten : 159
Registratiedatum : 26-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : level 3 -ondertussen-

Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman   Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Icon_minitimedo nov 04, 2010 6:51 pm

'Okee' antwoordde Diego, terwijl hij nog steeds naar zijn glas staarde. Opeens viel zijn kopje hard op tafel en hij schrok en stopte. Gelukkig was het kopje nog heel, maar anders had hij het kunnen helen, dacht hij grijnzend. Hij keek op naar Loki, die met een moeilijke blik keek. Hij vroeg; 'Is er iets?'
Terug naar boven Ga naar beneden
Loki
Level 4
Loki


Aantal berichten : 1099
Registratiedatum : 23-10-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Level 4

Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman   Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Icon_minitimedo nov 04, 2010 7:16 pm

Loki was een beetje geschrokken van het gebroken glas maar keek Diego daarna aan toen hij haar wat vroeg. 'Het zijn mijn krachten.. Niet dat ik ze niet leuk vind.. Maar ze werken niet goed..' zei ze rustig tegen hem. Waarschijnlijk wist hij zoals iedereen er niks vanaf maar ze wilde het gewoon weer eens kwijt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Diego
Level 2
Diego


Aantal berichten : 159
Registratiedatum : 26-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : level 3 -ondertussen-

Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman   Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Icon_minitimeza nov 06, 2010 8:02 pm

Uhm, het glas is nog heel hoor?Razz
----------------------------------------
Diego zette zijn kopje weer recht. Er was een druppel van zijn cappucino uitgevallen toen het kantelte, en hij pakte een servet die op de tafel stonden, en veegde de druppel weg. 'Zo.' zei hij. 'O, dat is niet zo mooi. Misschien kun je oefenen op voorwerpen in de natuur,net zo lang tot ze weer helemaal goed zijn?' vroeg hij, half vragend, half een voorbeeld. 'Ik wil je er wel mee helpen, als je het liever met iemand samen wil proberen...'
Terug naar boven Ga naar beneden
Loki
Level 4
Loki


Aantal berichten : 1099
Registratiedatum : 23-10-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Level 4

Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman   Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Icon_minitimezo nov 07, 2010 2:31 pm

Oeps.. naja, negeer dat maar. Waarschijnlijk overheen gelezen.. Sorry..
_______________

Loki keek hem even aan. 'Ik weet niet. Ik heb al veel geoefend maar het zijn gewoon momenten dat ze het goed doen of neit goed doen. Over het algemeen werkt het de laatste tijd eigenlijk kort of helemaal niet, dus veel valt er niet te proberen.. Maar bedankt voor het aanbod. Dat waardeer ik.' zei ze met een korte glimlach tegen hem.
Terug naar boven Ga naar beneden
Diego
Level 2
Diego


Aantal berichten : 159
Registratiedatum : 26-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : level 3 -ondertussen-

Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman   Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Icon_minitimezo nov 07, 2010 3:25 pm

Haha geeft niet hoor!
----------------------------
Diego gaf haar een warme blik. hij vond het echt heel rot voor haar, hij mocht haar, ook al kende hij haar pas. 'Wil je nog iets drinken? We waren er net echt aan toe.' Hij was inmiddels weer wat opgewarmd, na de regenbui waar ze doorheen waren gelopen. De zon brak nu weer door aan de hemel, zag Diego, en hij zag een regenboog in de verte. 'Hee, kijk een regenboog, daar verderop.' Hij wees met zijn vinger.
Terug naar boven Ga naar beneden
Loki
Level 4
Loki


Aantal berichten : 1099
Registratiedatum : 23-10-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Level 4

Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman   Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Icon_minitimezo nov 07, 2010 3:33 pm

Voordat Loki antwoord gaf volgde ze zijn vinger en keek naar de regenboog. Ze vond hem erg mooi en had lang geen goede regenboog gezien dus haar mondhoeken krulden wat omhoog. Daarna keek ze naar Diego met haar mondhoeken nog omhoog. Haar chocomel was al op en ze dacht even wat ze nog kon nemen. 'Ja.. Ik denk dat ik nog wat chocomel neem..' zei ze tegen hem.
Terug naar boven Ga naar beneden
Diego
Level 2
Diego


Aantal berichten : 159
Registratiedatum : 26-10-10
Leeftijd : 28
Woonplaats : level 3 -ondertussen-

Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman   Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Icon_minitimezo nov 07, 2010 4:02 pm

'Okee dan. Ik neem een biertje. Ik trakteer trouwens.' Hij vond het erg gezellig met Loki, en wilde nog niet terug naar zijn huisje. Tahlita vermaakte zich waarschijnlijk goed, met de andere draken, en Valerie was vandaag weg met Drizzle, dus hij had alle tijd. Hij riep de serveerster, en gaf zijn lege kopje aan. Hij bestelde een chocomel en biertje, en keek nog naar de regenboog.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman   Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Cafe 'Het drankje''- Rijk van de Waterman
Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Het openingstopic voor Het Dertiende Rijk - Het rijk van de Waterman
» Het Meertje - Rijk van de Waterman
» Het brede strand - Rijk v.d. Waterman
» Huis van Cara- Rijk van de Waterman
» Rijk van de waterman - Akio's huisje.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
De Dertiende :: Het RPG :: Het rijk van de Waterman, Tweeling en Weegschaal-
Ga naar: