De Dertiende
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De Dertiende

Life goes on. Even if you think the end has come
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Rijk van de waterman - Akio's huisje.

Ga naar beneden 
2 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Akio.
Level 2
Akio.


Aantal berichten : 112
Registratiedatum : 23-10-10

Rijk van de waterman - Akio's huisje. Empty
BerichtOnderwerp: Rijk van de waterman - Akio's huisje.   Rijk van de waterman - Akio's huisje. Icon_minitimedo okt 28, 2010 7:52 pm

Akio's huis staat in een achterbuurt. Het is een huis van normale grootte en natuurlijk heeft hij zijn eigen slaapkamer.Ook is er een badkamer. Vrijwel het hele huis is vol met boeken en heel veel stof. Het huis is vanbinnen beschilderd met saaie kleuren. Akio maakt dat niet geel veel uit. Verder is het een vrij normaal huis waar je in kan leven..

Regels; De basic stuff.
Personen; Gewoon niet teveel.
Rang; --
Terug naar boven Ga naar beneden
Loki
Level 4
Loki


Aantal berichten : 1099
Registratiedatum : 23-10-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Level 4

Rijk van de waterman - Akio's huisje. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijk van de waterman - Akio's huisje.   Rijk van de waterman - Akio's huisje. Icon_minitimedo okt 28, 2010 7:58 pm

Scath was in de buurt van het dorpje geland. Het laatste stukje liet hij hen lopen. Loki keek even naar hem en zag dat hij weer in de lucht vloog om zich te mengen in wolken waar zijn muziek op wind leek. Loki keek naar Akio, ze was wel benieuwd naar zijn huis.
Terug naar boven Ga naar beneden
Akio.
Level 2
Akio.


Aantal berichten : 112
Registratiedatum : 23-10-10

Rijk van de waterman - Akio's huisje. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijk van de waterman - Akio's huisje.   Rijk van de waterman - Akio's huisje. Icon_minitimedo okt 28, 2010 8:16 pm

Voor een klein klein tuintje stopte hij. Daarin was veel onkruid te zien, hij werkte nooit in de tuin. Dat was niet nodig volgens hem. Langzaam liep hij het pad op. ''Dit is dus mijn verwaarloosde huisje.'' zei hij met een kleine glimlach. Hij moest eerlijk zijn, Loki was aardig. Hij haalde onder de deurmat een sleutel vandaan en stak die in de deur.
Terug naar boven Ga naar beneden
Loki
Level 4
Loki


Aantal berichten : 1099
Registratiedatum : 23-10-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Level 4

Rijk van de waterman - Akio's huisje. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijk van de waterman - Akio's huisje.   Rijk van de waterman - Akio's huisje. Icon_minitimedo okt 28, 2010 8:19 pm

Loki keek even. 'Hmm. Mijn oude huis is verwaarloosder..' zei ze rustig. Ze keek even rond in de tuin. Veel gaf ze nooit om tuinen behalve als ze een boom hadden. Dan kon ze er altijd spelen. Loki keek even naar Akio en wachtte rustig tot hij de deur opende. Ze keek rustig rond.
Terug naar boven Ga naar beneden
Akio.
Level 2
Akio.


Aantal berichten : 112
Registratiedatum : 23-10-10

Rijk van de waterman - Akio's huisje. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijk van de waterman - Akio's huisje.   Rijk van de waterman - Akio's huisje. Icon_minitimedo okt 28, 2010 8:27 pm

''Oke.'' mompelde hij. Hij liep naar de woonkamer, waar niet veek meer stond als een bank, een tafel en een radio. ''Ga maar zitten.''. Hijzelf ging ook op de bank zitten, trapte zijn schoenen uit en trok zijn voeten op. Ze had hem niet raar gevonden, dan zou dat nu ook niet zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Loki
Level 4
Loki


Aantal berichten : 1099
Registratiedatum : 23-10-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Level 4

Rijk van de waterman - Akio's huisje. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijk van de waterman - Akio's huisje.   Rijk van de waterman - Akio's huisje. Icon_minitimedo okt 28, 2010 8:34 pm

Loki ging naast hem op de bank zitten. Ze keek even naar hem maar deed daarna haar schoenen uit maar trok maar een been op en leunde daar met beide armen op en daar weer met haar kin op. Loki wist even niks te zeggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Akio.
Level 2
Akio.


Aantal berichten : 112
Registratiedatum : 23-10-10

Rijk van de waterman - Akio's huisje. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijk van de waterman - Akio's huisje.   Rijk van de waterman - Akio's huisje. Icon_minitimedo okt 28, 2010 8:50 pm

''Zin in iets lekkers?'' vroeg hij na een dodelijke stilte. In zoet had hij altijd zin, met wie hij ook was. En zich ervoor schamen deed hij ook niet. ''Of thee?'' vervolgde hij, ze zou toch wel iets lusten. Enkele seconden keek hij haar aan, en daarnaar weer weg.
Terug naar boven Ga naar beneden
Loki
Level 4
Loki


Aantal berichten : 1099
Registratiedatum : 23-10-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Level 4

Rijk van de waterman - Akio's huisje. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijk van de waterman - Akio's huisje.   Rijk van de waterman - Akio's huisje. Icon_minitimevr okt 29, 2010 9:42 am

Loki glimlachte een beetje. 'Thee is goed, en iets lekkers ook wel.' zei ze rustig. Ze at de laatste tijd toch wat meer zoete dingen en dat ging goed dus waarom zou ze het nu niet doen. Loki keek even naar Akio.
Terug naar boven Ga naar beneden
Akio.
Level 2
Akio.


Aantal berichten : 112
Registratiedatum : 23-10-10

Rijk van de waterman - Akio's huisje. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijk van de waterman - Akio's huisje.   Rijk van de waterman - Akio's huisje. Icon_minitimevr okt 29, 2010 11:12 am

Akio strekte zijn benen uit en stond op. Langzaam slofte hij naar de keuken en opende elk kastje. Uit de ene haalde hij twee bordjes en kopjes en uit de ande een zak met koekjes. Hij pakte de ketel uit het onderste kastje en liet hem vol stromen met water uit de kraan. Daarnaar zette hij de ketel op het fornuis en draaide daarvan de knop omhoog. Uit een la pakte hij een bakje lucifer en streek er een langs het doosje, die aanvloog alsof zijn leven ervan af hing.
Terug naar boven Ga naar beneden
Loki
Level 4
Loki


Aantal berichten : 1099
Registratiedatum : 23-10-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Level 4

Rijk van de waterman - Akio's huisje. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijk van de waterman - Akio's huisje.   Rijk van de waterman - Akio's huisje. Icon_minitimevr okt 29, 2010 11:14 am

Loki luisterde naar de geluiden in de keuken terwijl ze het huis rondkeek. Het deed haar denken aan haar eigen kamer als er niet opgeruimd was. Dan lagen haar boeken overal samen met stof. Waarschijnlijk voelde ze zich daardoor hier ook wel thuis. Ze had het nooitzo gehad op van die hele nette huizen waar geen vlekje te bekennen was.
Terug naar boven Ga naar beneden
Akio.
Level 2
Akio.


Aantal berichten : 112
Registratiedatum : 23-10-10

Rijk van de waterman - Akio's huisje. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijk van de waterman - Akio's huisje.   Rijk van de waterman - Akio's huisje. Icon_minitimevr okt 29, 2010 11:18 am

Voorzichtig stak hij de lucifer onder de ketel en het vuur vloog aan. Hij pakte de zak koekjes en liep weer terug naar de woonkamer. ''De thee moet nog koken dus dan hebben wij tijd voor de koekjes.'' zei hij terwijl hij hem met een soepel gebaar op de lage tafel voor Loki gooide.
Terug naar boven Ga naar beneden
Loki
Level 4
Loki


Aantal berichten : 1099
Registratiedatum : 23-10-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Level 4

Rijk van de waterman - Akio's huisje. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijk van de waterman - Akio's huisje.   Rijk van de waterman - Akio's huisje. Icon_minitimevr okt 29, 2010 11:23 am

Loki knikte en pakte een koekje. Ze nam er een hapje van en het deed haar een beetje glimlachen door de zoetigheid. Ze keek even naar Akio voor ze haar hap doorslikte en er nog een hap van nam. Ze vond dat ze zelf ook maar eens wat meer zoetigheid bij zich moest hebben vortaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Akio.
Level 2
Akio.


Aantal berichten : 112
Registratiedatum : 23-10-10

Rijk van de waterman - Akio's huisje. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijk van de waterman - Akio's huisje.   Rijk van de waterman - Akio's huisje. Icon_minitimevr okt 29, 2010 11:30 am

Ook Akio pakte een koekje, waaraan hij begon te knabbelen. Hij wist niet wat hij zonder zoetigheid moest, het was iets wat hem vrolijk maakte. De ketel begon al zachtjes te fluiten, maar het was zeker niet genoeg voor een lekkere warme thee. Weer keek hij Loki aan, de stilte viel wel op.
Terug naar boven Ga naar beneden
Loki
Level 4
Loki


Aantal berichten : 1099
Registratiedatum : 23-10-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Level 4

Rijk van de waterman - Akio's huisje. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijk van de waterman - Akio's huisje.   Rijk van de waterman - Akio's huisje. Icon_minitimevr okt 29, 2010 11:36 am

Loki at rustig door aan haar koekje en keek Akio terug aan. Ze vroeg zich kort even af waar al die stiltes vandaan kwamen, al voelde ze zich er niet heel ongemakkelijk in. Ze hoorde de ketel een beetje fluiten maar negeerde dat. Loki wist nog steeds niet heel veel te zeggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Akio.
Level 2
Akio.


Aantal berichten : 112
Registratiedatum : 23-10-10

Rijk van de waterman - Akio's huisje. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijk van de waterman - Akio's huisje.   Rijk van de waterman - Akio's huisje. Icon_minitimevr okt 29, 2010 11:47 am

''Heb jij familie?'' vroeg hij maar. De stilte was dan wel niet ongemakkelijk ,hij wilde meer van haar weten. Steeds harder begon de ketel te fluiten, tot hij zijn toppunt bereikte. ''Wacht even.''. Hij sprong weer op en liep naar de keuken. Soepel haalde hij de ketel van het vuur af en zette die op het aanrecht. Daarnaar draaide hij het gas uit en keek vanuit zijn ooghoeken naar Loki.
Terug naar boven Ga naar beneden
Loki
Level 4
Loki


Aantal berichten : 1099
Registratiedatum : 23-10-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Level 4

Rijk van de waterman - Akio's huisje. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijk van de waterman - Akio's huisje.   Rijk van de waterman - Akio's huisje. Icon_minitimevr okt 29, 2010 11:52 am

Loki wilde net antwoord geven toen hij zei dat ze even moest wachten en Akio naar de keuken liep. Ze volgde hem met haar ogen maar keek daarna weer rond. En of ze familie had bedacht ze vrolijk. Loki wachtte rustig af tot hij terug kwam. Ze keek even naar de boeken die ze zag, benieuwd naar de titels.
Terug naar boven Ga naar beneden
Akio.
Level 2
Akio.


Aantal berichten : 112
Registratiedatum : 23-10-10

Rijk van de waterman - Akio's huisje. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijk van de waterman - Akio's huisje.   Rijk van de waterman - Akio's huisje. Icon_minitimevr okt 29, 2010 11:59 am

Met een gebaar schonk hij de kopjes vol met het hete water. Uit een ander kastje pakte hij een theezakje en doopte die in het water, die verkleurde naar doorschijnend bruin. Hij pakte de twee bordjes en klemde een pot met suikerblokjes onder zijn oksels. Daarnaar liep hij weer terug naar de plek en zette de twee bordjes op de tafel, en de pot.
Terug naar boven Ga naar beneden
Loki
Level 4
Loki


Aantal berichten : 1099
Registratiedatum : 23-10-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Level 4

Rijk van de waterman - Akio's huisje. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijk van de waterman - Akio's huisje.   Rijk van de waterman - Akio's huisje. Icon_minitimevr okt 29, 2010 12:05 pm

Loki begon te praten voordat ze haar kopje pakte. 'Ja, ik heb familie een vrij grote. 7 broers en zussen in totaal en ik ben de oudste van een drieling. We hebben allemaal een vader en onze moeder is gestorven bij onze geboorte.' vertelde ze rustig waarna ze een kopje pakte en er zoals vanouds er twee suikerklontjes indeed.,
Terug naar boven Ga naar beneden
Akio.
Level 2
Akio.


Aantal berichten : 112
Registratiedatum : 23-10-10

Rijk van de waterman - Akio's huisje. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijk van de waterman - Akio's huisje.   Rijk van de waterman - Akio's huisje. Icon_minitimevr okt 29, 2010 12:11 pm

''Zo, ja dat is groot.'' zei hij met een kleine glimlach. Hij begon met 1 suikerklontje , maakte er twee van maar uiteindelijk werden het er vijf. ''Ik ben enigst kind, mijn ouders zijn twee jaar geleden gestorven. Gelukkig had ik Pudding toen nog.'' legde hij uit, van zichzelf. Dit meisje vertrouwde hij, ze was zeker niet dom en begreep hem op een een of andere manier.
Terug naar boven Ga naar beneden
Loki
Level 4
Loki


Aantal berichten : 1099
Registratiedatum : 23-10-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Level 4

Rijk van de waterman - Akio's huisje. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijk van de waterman - Akio's huisje.   Rijk van de waterman - Akio's huisje. Icon_minitimevr okt 29, 2010 12:15 pm

Loki knikte en nameen slokje van haar thee waarbij ze bijna haar tong verbrandde dus zette ze hem even terug. 'Ik weet niet wanneer mijn vader overleden is.. Niet dat het mij veel uitmaakt.. Hij had alleen maar oog voor vrouwen en z'n werk..' zei Loki waarna ze besloot toch nog een slokje te nemen maar verbrandde opnieuw bijna haar tong. Ze was blij dat ze Akio in vertrouwen kon nemen, het voelde gewoon goed.
Terug naar boven Ga naar beneden
Akio.
Level 2
Akio.


Aantal berichten : 112
Registratiedatum : 23-10-10

Rijk van de waterman - Akio's huisje. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijk van de waterman - Akio's huisje.   Rijk van de waterman - Akio's huisje. Icon_minitimevr okt 29, 2010 12:21 pm

''Tja, veel had ik ook niet met mijn ouders. Ze waren te perfect en ik was het zwarte schaap in ons gezien. Ookal was ik enigst kind. Ze waren al niet blij mij en dat kreeg ik genoeg te horen. Het enige goede wat uit me was gekomen was dat ik magie had en slim was, zeiden hun. Verder hadden hun niet gewild dat ik hun kind was geweest.'' vertelde hij in een adem. Voorzichtig blies hij in de warme thee, aan de reactie van Loki was te zien dat hij nog behoorlijk warm was.
Terug naar boven Ga naar beneden
Loki
Level 4
Loki


Aantal berichten : 1099
Registratiedatum : 23-10-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Level 4

Rijk van de waterman - Akio's huisje. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijk van de waterman - Akio's huisje.   Rijk van de waterman - Akio's huisje. Icon_minitimevr okt 29, 2010 12:27 pm

'Ik denk niet dat mijn vader ons goed genoeg kende om dat te zeggen. Wel weet ik dat ik veel op hem lijk, wat ik nog steeds niet fijn vind maar ik leef er nog steeds mee. Maar ik heb niet heel veel op met mijn broers en zussen. Ik bedoel ze zijn wel aardig maar vaak te zorgzaam en ik zou het niet redden om opnieuw met z'n allen in een huis te wonen.' zei Loki. Ze vroeg zich af hoe het was om enigs kind te zijn, maar aan Akio te horen waren zijn ouders ook niet veel. Ze probeerde de warmte uit haar thee te halen, wat niet echt lukte dus blies ze maar en nam nog een slokje, dat wel goed ging..
Terug naar boven Ga naar beneden
Akio.
Level 2
Akio.


Aantal berichten : 112
Registratiedatum : 23-10-10

Rijk van de waterman - Akio's huisje. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijk van de waterman - Akio's huisje.   Rijk van de waterman - Akio's huisje. Icon_minitimevr okt 29, 2010 12:35 pm

''Uhuh.'' mompelde hij. Voorzichtig slurpte hij een beetje van zijn mierzoete thee. ''Lekker.''. Hij pakte zijn koekje weer van de tafel en knabbelde er weer een stukje van af. ''Weet je..Ik he nog nooit zo met iemand kunnen praten.'' zei hij met een kleine glimlach, hopelijk snapte ze het.
Terug naar boven Ga naar beneden
Loki
Level 4
Loki


Aantal berichten : 1099
Registratiedatum : 23-10-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : Level 4

Rijk van de waterman - Akio's huisje. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijk van de waterman - Akio's huisje.   Rijk van de waterman - Akio's huisje. Icon_minitimevr okt 29, 2010 12:59 pm

Loki dacht even na. 'Ik eigenlijk ook niet..' zei ze geheel eerlijk tegen hem. Loki dronk van haar thee en pakte een koekje die ze erin doopte om de thee nog een zoete koekjes smaak te geven. Ze glimlachte een beetje naar hem voordat ze nog een slokje nam.
Terug naar boven Ga naar beneden
Akio.
Level 2
Akio.


Aantal berichten : 112
Registratiedatum : 23-10-10

Rijk van de waterman - Akio's huisje. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijk van de waterman - Akio's huisje.   Rijk van de waterman - Akio's huisje. Icon_minitimevr okt 29, 2010 1:06 pm

''Grappig dat we elkaar ontmoet hebben.'' zei hij oprecht. Hij nam nog een slokje en knabbelde alweer aan zijn koekje. Hij zette het koekje neer op de tafel en stak het hele koekje in zijn mond. Uitgebreid kauwend at hij hem op en slikte hem toen door. ''Zal ik de radio aan doen?''.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Rijk van de waterman - Akio's huisje. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Rijk van de waterman - Akio's huisje.   Rijk van de waterman - Akio's huisje. Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Rijk van de waterman - Akio's huisje.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 3Ga naar pagina : 1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Het openingstopic voor Het Dertiende Rijk - Het rijk van de Waterman
» Het Meertje - Rijk van de Waterman
» Het gezellige park- rijk van de waterman
» Het brede strand - Rijk v.d. Waterman
» Huis van Cara- Rijk van de Waterman

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
De Dertiende :: Het RPG :: Het rijk van de Waterman, Tweeling en Weegschaal-
Ga naar: